Sähköhydraulinen työsylinteri ei tarvitse erillistä hydrauliikkaa, vaan kaikki on integroitu sylinterin ympärille. Riittää, kun kytket vain sähköt. Sähkösarja myydään erikseen.
Sähkösylinterin heikkous, verrattuna esim. Latvo-hydrauliikkaan, on sen hitaus. Mutta tietyissä sovelluksissa (kuten tiehöylän korkeudensäätö) nopeudella ei ole niin isoa merkitystä.
Puskulevyn nostokäyttöön Latvo ei suosittele sähköhydraulisia sylintereitä, johtuen hitaudesta. Sylinteri soveltuu mittojen puolesta Iron Balticin suorien ja kartiopuskulevyjen kääntö- ja nostosylinteriksi (mikäli käytetään Iron Balticin omia nostosylinterin kiinnikkeitä). Lisäksi sylinteri sopii 180 cm v-auran siiven kääntöön, mutta ei 150 cm v-auraan!
MAP sylinteri on edullinen korealainen.
Tekniset tiedot:
- voima n. 800 kg (ei ilmoitettu tarkemmin sisään/ulos)
- nopeus n. 10-20 mm/s (ei ilmoitettu tarkemmin sisään/ulos)
- virransyöttö 12 V
- käyttölämpötila -15 C…45 C
- sylinterin asennusmitta 380 mm
- sylinterin iskunpituus 250 mm
- sylinterin männänvarren vahvuus 20 mm
- asennussilmukan halkaisija 5/8″ (15,9 mm)

Pohjapanssari, CF Moto U Force 1000 (-2021)
Öljyn lämpö- ja tasomittari, Bronco kaivuulaite
Pohjapanssari, Can-Am Outlander G2L 450 / 570
V-auran kääntösylinterisarja (1 siipi), Iron Baltic G2 180 cm, K-900 (90)
Hydraulipumppu, Bronco kaivuulaite
Puskulevyn kääntösylinterisarja, Can-Am ATV Promount 152/168 cm (telat)
Puskulevyn etukiinnityssarja, TGB 550 / 600 / 1000
Puskulevyn kääntösylinterisarja, Glacier Pro 152/167 cm (Telat, Sportsman 570 2021)
Tiehöylän terä (S355), Iron Baltic 







Hyvin pelaa.
Hyvälaatuiselta vaikuttaa ensikokeilun jälkeen. Kestävyydestä ei vielä kokemusta enempää.